Isnin, Mei 07, 2007

LETIH TETAPI GEMBIRA

Semalam saya berada di booth PTS dari jam 11 pagi hingga 8 malam untuk mempromosikan novel-novel pahlawan Islam. Pulang ke rumah dalam keadaan keletihan tetapi hati gembira.

Sebelum pulang bertemu dengan Sifu Puan Ainon yang dalam perjalanan ke booth PTS. Bila saya beritahu novel Salahudin Penakluk Jerusalem habis terjual (kehabisan stok) dia nampak terharu sambil mengucap rasa syukur.

Kelmarin saya membeli Salahudin, menangis saya membaca kisahnya, saya teringat kata-kata seorang gadis yang datang lagi ke booth PTS untuk membeli Khalid Memburu Syahid pula.

Mungkin kerana nama Salahudin sudah dikenali ramai maka novel tersebut yang paling laris jualannya daripada 4 judul itu. Selain Salahudin novel Khalid Memburu Syahid juga tidak kurang larisnya. Novel Tariq bin Ziyad berjaya menarik pembeli bila dikaitkan dengan kisah penaklukan Andalusia pada zaman pemerintahan Bani Umaiyah. Dan novel Ikramah pula walaupun namanya tidak dikenali ramai tetapi bila diberitahu dia adalah anak kepada Abu Jahal yang memusuhi Rasulullah baru mereka tertarik membelinya.

Itulah yang mengembirakan saya. Alhamdulillah.

0 ulasan: