Khamis, Mei 31, 2007

AIR SUAM 40 SEN SEGELAS DI JELEBU??

Petikan dari Utusan Malaysia hari ini.

Air suam 40 sen segelas di Jelebu, Negeri Sembilan
Oleh: SAIFUL HAIZAN HASAM

SEREMBAN 30 Mei – Percaya atau tidak, air suam yang dijual di sebuah kedai makan di Kuala Klawang, Jelebu berharga 40 sen segelas?

Tetapi begitulah dakwaan Presiden Persatuan Pengguna Negeri Sembilan (Nesca), Khairuddin Yunos yang mendedahkan perkara itu selepas mendakwa memperoleh maklumat daripada seorang pemanggil yang membuat aduan kepada pihaknya.

“Pemanggil itu baru menghubungi saya pagi ini, saya pun terkejut dengan harga itu kerana Kuala Klawang merupakan kawasan pinggir bandar, tidak sepatutnya sebegitu tinggi harga segelas air suam.

“Dia juga memberitahu air limau nipis panas di kedai sama yang hanya berharga 80 sen, sekarang sudah melonjak kepada RM1.40 segelas,” katanya yang dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Khairuddin berkata, beliau juga pelik dengan kenaikan harga minuman yang amat berleluasa sedangkan bahan yang digunakan hanya air masak, gula dan susu.

--------------------------------------------

Sebagai orang Jelebu saya juga terkejut dengan berita ini kerana setahu saya tidak ada restoran di Kuala Klawang yang mengenakan bayaran 40 sen segelas air suam. Namun elok juga pihak yang berkuasa menjalankan siasatan dan kalau terbukti kebenarannya maka sewajarnya diambil tindakan.

0 ulasan: