Ahad, Mei 20, 2007

LAGI REAKSI PEMBACA

Tujuan memaparkan reaksi pembaca ini untuk memberi semangat kepada diri saya sendiri.

ez: Tengah hari tadi baru khatam novel Salahudin al Ayubi. Menangis saya baca waktu Salahudin nazak...Tahniah Pak Latip penulisan dari hati akan jatuh ke hati.

Ez antara pembaca yang mula-mula mengirim emel kepada saya mengatakan beliau membeli novel Salahuddin Penakluk Jerusalem untuk dihadiahkan kepada anak lelakinya yang berusia 19 tahun. Kata beliau dalam emelnya, anak saya kata novel itu Best dia sanggup berjaga sampai pagi untuk menghabiskan pembacaannya.

Katanya lagi, anak lelakinya itu tiga kali khatam membaca novel Salahudin Al Ayubi.

Semoga semangat pahlawan Islam yang terbilang itu dijadikan iktibar oleh anaknya untuk berjaya dalam kehidupannya.

Kata EZ, penulisan dari hati akan jatuh ke hati.

Saya pun tidak tahu macam mana hendak mempraktikkan teori itu. Tetapi semasa menulis bab terkhir novel Salahudin Penakluk Jerusalem itu saya sendiri berasa sedih kerana setelah meninggal dunia beliau tidak meninggalkan harta kecuali wang berjumlah empat dinar sahaja walaupun ketika itu beliau menjadi sultan yang memerintah dari Mesir hingga ke Yaman.

Itulah Salahudin Al Ayubi pahlawan besar Islam yang Agung yang pernah dilahirkan.

0 ulasan: