Isnin, Ogos 29, 2005

SETELAH 26 TAHUN


Siang bertukar malam, hari berganti minggu, minggu beralih ke bulan dan bulan berubah ke tahun, diam tak diam rupanya perkahwinan kami sudah menjangkau ke usia 26 tahun.

Diam tak diam, anak-anak kami dah besar panjang..hehe. Along telah berusia 25 tahun (dah boleh kahwin sebab ayahnya dulu berkahwin umur 25 tahun..hehe) angah 24 tahun dan adik yang bongsu 22 tahun (masih menuntut di tahun akhir).

Along dan angah berkongsi menyewa rumah di kajang. Yang bongsu pula kerana berada di tahun akhir terpaksa duduk di luar kampus dan menyewa rumah di bandar baru bangi.

Sepanjang 26 tahun usia perkahwinan kami rasa bahagia alhamdulillah. Petuanya mudah saja. Makan bersama, tidur bersama dan sembahyang bersama. Pasti mesra dan bahagia. Kalau makan tak lagi bersama. Tidur pun tak lagi bersama, itu dah bahaya,hehe

Setelah 26 tahun usia perkahwinan, anak-anak dah semakin dewasa. Along kini dah berkerja. Angah pula mendalami kemahiran bahasa Inggerisnya disamping buat kerja sambilan di tempat Along pada hari sabtu dan ahad.

Anak yang bongsu pula, kerana dia menghambil jurusan sains matematik, pada setiap hari sabtu dan ahad mengajar tusyen. Dia dibayar RM25.00 satu jam untuk mengajar matematik. Pendapatannya?. Alhamdulillah.

Setelah 26 tahun perkahwinan, bahagia melihat anak-anak yang semakin dewasa. Mereka dah pandai berdikari. Ayah dan ibu mereka tinggal berdua saja di rumah. Macam pengantin baru yang lama, hehe

0 ulasan: