Ahad, Julai 08, 2007

KHABAR GEMBIRA 07.07.07

Semalam telah berlangsung tarikh 07. 07. 07. Beberapa khabar gembira telah saya terima pada tarikh tersebut. Apa lagi ucapan yang paling baik selain dari Alhamdulillah. Bersyukur kepada Allah SWT.



Semalam 07. 07. 07 anak adik isteri saya telah melangsungkan pertunangan dengan gadis pilihannya orang Johor. Saya bersama rombongan pergi meminang bertolak dengan 8 buah kereta dan alhamdulillah, majlis tersebut selesai disempurnakan dalam suasana meriah dan mesra.




Lagi khabar gembira pada tarikh 07. 07. 07. Anak sulung saya yang melansungkan perkahwinannya pada Januari 2007 yang lalu mengatakan bahawa doktor telah mengesahkan bahawa isterinya sedang mengandung. Alhamdulillah.








Semasa berada di lebuhraya dalam perjalanan pergi meminang saya mendapat kiriman SMS daripada Sifu Puan Ainon mengatakan novel Salahudin telah diulangcetak. Alhamdulillah.Novel Salahaudin Penakluk Jerusalem memang mendapat sambutan yang baik daripada pembaca dan saya bersyukur kerana tidak sampai 4 bulan novel itu terbit telah diulangcetak. Terima kasih Sifu Puan Ainon kerana memaklumkannya kepada saya. Ini menunjukkan PTS bersikap jujur terhadap penulisnya kerana memaklumkan bila novel mereka diulangcetak. Khabarnya ada penerbit yang merahsiakannya..




Tidak lama kemudian, Sifu Puan Ainon menelefon saya mengatakan dia baru sahaja mendapat berita dari Jakarta bahawa empat judul novel pahlawan Islam yang saya tulis itu telah mendapat lesen untuk diterbit dan dipasarkan di Indonesia. Alanglah gembiranya hati saya…
Dan yang terakhir khabarnya, Persatuan Penulis Negeri Sembilan (PEN) telah menghantar beberapa nama penulis-penulis Negeri Sembilan untuk dianugerahkan sesuatu sempena Hari Keputeraan DYMM Tuanku Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan pada 19hb nanti dan nama saya termasuk salah seorang di antara mereka yang dicalunkan…










0 ulasan: