Khamis, Mei 26, 2005

BERSANTAI DI MID VELLY

Image hosted by Photobucket.com

Hujan tak henti
Bersantai di Mid Valley
Tingkat sebelas

Mereka yang duduk di bandar, sesekali pulang ke kampung berasa seronok. Bagi orang kampung pula, sesekali bermalam di Kuala Lumpur rasa seronok juga. Dari tingkat 11 saya berasa seronok melihat keindahan Kuala Lumpur terutama pada waktu malam. Lampu bergemerlapan sampai ke pagi. Kereta bertali arus di jalan raya. Hujan turun tak henti-henti.

Sesama chek-in saya sempat berbual dengan seorang lelaki cina berumur dalam lingkungan 60 tahun. Dia datang dari Singapura. Katanya sengaja datang ke Mid Valley untuk bersantai.

"Sesekali kita perlu makan angin. Itu baik untuk mengembalikan mood kita," katanya ramah.

Saya setuju dengan kata-katanya. Ada masanya kita memang kehilangan mood. Apa yang kita buat serba tak kena. Ketika itu elok kita bersantai dengan harapan mood itu datang semula.

Semasa nak chek-out saya bertemu dengan Pak Ali Majod. Seorang penulis veteran yang pernah popular dengan cerpennya PENSEL NAN SEBATANG.

"Datang untuk bersantai?" tanya saya.

"Ada tugas perlu di bereskan," jawabnya.

0 ulasan: