Isnin, November 22, 2004

SELAMAT HARI RAYA

Walaupun sudah satu minggu Hari Raya berlalu namun kemeriahannya masih terasa. Kunjung mengunjungi masih berterusan. Setiap hari ada saja jemputan ke rumah terbuka. Yang tidak mengadakan rumah terbuka pula masih bersedia menerima kunjungan tetamu untuk berhari raya.
Warga kota yang pulang ke kampung untuk berhari raya telah pun kembali ke kota. Mereka yang bercuti telah pun berkerja semula. Yang belum sempat berkunjung ke rumah saudara mara atau kenalan masih berkesempatan untuk melakukannya.
Sejak hari raya pertama saya juga “ Beraya Sakan”. Setiap hari ada saja tetamu yang datang ke rumah untuk berhari raya, atau giliran saya pula yang pergi berhari raya. Selain saudara mara dan kenalan ialah kawan-kawan anak-anak saya.
Kelmarin menghadiri rumah terbuka YB Dato’ Razak Mansur ADUN Pertang. Puas makan lemang, satey dan rendang. Semalam sambil hantar anak yang bongsu ke UKM sempat singgah berhari raya di tiga buah rumah saudara di Bangi. Jam 2 pagi baru pulang ke Jelebu.
Hari ini sebelah siang ada jemputan kenduri “ berkhatan atau masuk jawi”. Pada sebelah malam ada pula jemputan kenduri tahlil.
Esok hari selasa cadang nak berehat saja di rumah sebab berasa penat beraya sakan.
Hari Rabu sudah berjanji dengan Amiza Khusyri yang baru balik dari Mesir hendak berhari raya di rumah Nisah Harun di Seremban. Dan selepas itu mungkin ke rumah Mahaya Yassin. InsyaAllah.

0 ulasan: