Rabu, Disember 08, 2004

TAHNIAH BUAT SARINA

LOOP=INFINITE>

UCAPAN TAHNIAH

MALAN tadi saya sempat mengikuti wawancara Linda Onn dengan dua orang tetamu mengenai percintaan gadis Melayu dengan lelaki Mat Saleh.

Topik yang dibincangkan itu memang menarik kerana perkara itu telah sedang dan akan terus berlaku malah ramai gadis Melayu bercinta dan berkahwin dengan lelaki Mat Saleh. Namun ada juga diantara mereka sekadar untuk bersuka-suka atau beralih rasa?. Benarkah bercinta dengan lelaki Mat Saleh itu membanggakan. Setelah berlansungnya percintaan itu apakah nasib si gadis. Ditakdirkan tiada jodoh dengan lelaki Mat Saleh, apakah gadis itu boleh berubah seleranya kepada lelaki Melayu?. hehe.

Semasa mengikuti wawancara itu saya teringat satu ketika saya menyertai rombongan ke Sumatera Barat, Minangkabau, saya juga melihat ada gadis-gadis tempatan di sana yang menemani lelaki Mat Saleh. Seperti di Malaysia , mereka kelihatan bangga.

Saya juga seperti Sarina Mohd Som, bersangka baik bila melihat gadis Melayu berjalan sambil berpegangan tangan dengan lelaki Mat Saleh. Moga niat mereka baik. Tetapi...alangkah kasihannya gadis itu kalau sekadar satu permainan.

Berbalik kepada wawancara di Astro Ria malam tadi, Saya tidak menyangka salah seorang tetamu Linda Onn ialah SARINA MOHD SOM, orang Kuala Klawang, Wartawan Karangkraf dan pernah berkunjung ke bloger ini.

Kerana tidak sempat mengikuti wawancara itu dari awal saya tertanya-tanya pada mulanya siapakah wanita bertudung, berkulit cerah dan berwajah ceria bersama Linda On itu?. Saya tertarik dengan cara dia menjawab. Nampak tenang dan meyakinkan. (Mungkin itulah kelebihan seorang wartawan).

Apabila nama SARINA MOHD SOM muncul di bawah gambarnya ,Lalu saya teringat nama itu pernah muncul di bloger ini. SARINA memperkenalkan dirinya, mengaku pernah menjadi anak didik Persatuan Penulis Negeri Sembilan (PEN). Pernah mendapat bimbingan penulisan dari Nisah, Ghazali dan Zaid. Saya turut berasa bangga dengan minatnya di bidang kewartawanan.

Melalui entri ini saya ingin mengucapkan tahniah buat SARINA MOHD SOM yang muncul dalam Astro Ria malam tadi. Mungkin orang Kuala Klawang yang ada Astro juga turut mengikuti wawancara tersebut.
Mereka pasti turut berasa bangga.

Semoga SARINA MOHD SOM terus maju jaya dalam kerjayanya. Tahniah.

0 ulasan: