Sabtu, Jun 09, 2007

PEMBAKAR SEMANGAT






Petikan daripada blog Puan Ainon Mohd.

http://www.universitipts.com/

Kita menerima laporan daripada seorang ibu yang menghadiahkan novel ini kepada anak remaja lelaki yang berusia 19 tahun, bahawa sang anak itu 3 kali khatam membaca novel ini dalam masa 1 minggu.

Kes ini membuktikan bahawa sejarah yang ditulis semula secara kreatif dapat membangkitkan minat generasi muda membacanya dengan sepenuh hati.

Kita juga menerima laporan seorang ayah bahawa anak lelakinya yang berusia 10 tahun selesai membaca novel ini dalam masa 2 hari.

Saya pinjamkan naskhah saya kepada tukang kebun Indon yang menjaga taman seorang jutawan di Janda Baik. Isteri Pak Indon itu membantu menjaga rumah saya.

Saya pinjamkan novel itu kepadanya pagi, petang dia sudah datang dan bersungguh-sungguh dia menceritakan kehebatan sifat-sifat mulia Sultan Salahuddin kepada saya… (Apa dia fikir saya belum baca)

Demikianlah kehebatan karya Abdul Latip Talib ini.

Komen pembaca

1. ibnurabi Says
June 8th, 2007 at 11:49 am

Sudah membaca keempat-empat siri sejarah Islam ini. Sangat menarik. Menghabiskan keempat-empat buku dalam masa satu hari, daripada pagi hingga malam. Antara 4 buku ini yang menarik perhatian ialah Ikramah


2. mas Says
June 8th, 2007 at 3:29 pm

Assalamualaikum wbt

Terima kasih Puan Ainon
Terima kasih Saudara Abdul Latip

Sejarah yang ditulis dalam bentuk kreatif ini memang memikat hati. Dakwah secara begini menusuk sanubari.

2. Riduan Khairi Says
June 8th, 2007 at 4:48 pm

Saya baru sempat membaca Ikramah Penentang Jadi Pembela.

Hmmm. Terharu. Tahniah.

0 ulasan: