Ahad, Februari 25, 2007

TEMURAMAH, PAYUNG DAN BUKU CATATAN




TEMURAMAH, PAYUNG DAN BUKU CATATAN

Pada hari Selasa yang lalu saya dihubungi melalui telefon oleh Puan Shaidah Shafie wartawan sastera Berita Harian, ingin menemuramah saya untuk ruangan sastera di akhbar tersebut.

Tentulah saya gembira.

Gembira kerana Shaidah yang pernah saya jumpa kira-kira 13 tahun lalu, semasa kami menyertai rombongan GAPENA melawat Sumatera Barat Minangkabau, ketika itu dia masih menuntut di universiti, kini telah menjadi wartawan, sudi menemuramah saya.

Sebagai penulis tentulah gembira malah merasakan satu penghormatan apabila ada wartawan yang sudi menulis tentang kegiatan saya di bidang penulisan.

Kerana itu pada keesokan harinya (Rabu) saya berkunjung ke Berita Harian di Jalan Riong, Bangsar lalu ditemuramah oleh Shaidah.

Menurut Shaidah dia juga masih kenal saya malah selalu juga berkunjung ke blog saya di esasterawan.com dan di blogspot. com. Lalu beliau menyuruh saya menceritakan satu kisah yang tidak dapat dilupakan yang ada kaitannya dengan dunia penulisan. Lalu saya pun menceritakan kisah mencari ayah yang ada kaitannya dengan novel Beraraklah Awan Pilu.

Kerana asyik menceritakan kisah tersebut tidak sedar jam sudah pukul 6.30 petang lalu temuramah terpaksa ditamatkan dan saya tidak sempat bercerita panjang mengenai 4 buah novel sejarah pahlawan Islam yang baru terbit.

Petang itu hujan turun dengan lebat. Saya yang datang dengan menaiki Putera LRT agak resah juga untuk meredah hujan yang lebat. Mujur Shaidah bermurah hati memberikan payungnya. Selain itu dia juga menghadiahkan sebuah buku catatan.

Terima kasih..

0 ulasan: