Isnin, Januari 22, 2007

SELAMAT TAHUN BARU

Tahun 2007 / 1428 Hijrah baru sahaja menjelang tiba. Semoga tahun ini lebih menarik dari tahun-tahun sebelumnya. Semoga tahun ini bertambah iman dan kebajikan. Bertambah rezeki, sihat tubuh badan dan akal fikiran. Semoga tahun ini bertambah aktif dalam bidang penulisan. Semoga bertambah novel yang diterbitkan. Amin.

Kesibukan saya tahun ini bermula dengan persiapan mengadakan majlis perkahwinan anak yang sulung. Benarlah kata kawan-kawan, pengalaman pertama kali menikahkan anak membuat tidur rasa tak lena, makan rasa tak kenyang. Pelbagai persoalan bermain dalam fikiran. Bagaimana kalau pada hari itu hujan lebat?. Saya memilih bulan Januari kerana menjangka telah berakhir musim tengkujuh. Namun cuaca sekarang sukar di jangka. Timbul lagi persoalan, bagaimana kalau tak ramai tetamu yang datang?. Kuatir juga kalau 2 ekor lembu yang ditumbangkan tak habis dimakan.

Alhamdulillah, syukur kepada-Nya kerana pada hari tersebut walau cuaca mendung tetapi tidak hujan. Tetamu pula ramai yang datang. Penduduk kampung datang bergotong royong memasak makanan. 2 ekor lembu yang disembelih pada sebelah pagi dapat dimakan pada jam 12 tengah hari.

Antara tetamu yang datang selain penduduk kampung, saudara sebelah saya dan saudara sebelah isteri saya, ialah Wakil Rakyat DUN Pertang juga ahli Exco kerajaan Negeri Sembilan YB Dato’ Razak Mansur dan Datin, Profesor Dr Irwan Abu Bakar dan Cikgu Hasimah, Pengasas Esastera.com, Ketua Satu PEN Puan Mahaya Yasin, Puan Nisah Haron, Zulkifli Abu, A. Rahim Ismail, Datuk Penghulu Shah, sahabat esastera antaranya Ilhami, Mohd Zakir, Salha dan EP. Sahabat bloger Zino dan isterinya.

Terima kasih kepada semua yang sudi datang. Betapa gembiranya hati saya menerima kedatangan tetamu pada hari yang sememangnya saya nantikan kehadiran mereka.

0 ulasan: