Isnin, November 13, 2006

SELAMAT PENGANTIN BARU




Jodoh pertemuan Tuhan yang menentukan. Apabila bertemu jodoh akhirnya berkahwin juga. Bagaikan ikan di laut asam di darat dalam periuk bertemu juga. Long Muhamad Zakir berasal dari Kedah manakala Syarifah Salha dari Jelebu. Keduanya sama-sama meminati bidang penulisan dan perkenalan mereka bermula di esastera.com.

Profesor Dr ir Wan Abu Bakar dan isterinya Hasimah, pengasas esastera. Com turut hadir pada majlis akad nikah dan majlis persandingan kedua mempelai. Turut meraikannya Puan Nisah Haron, Setiausaha Persatuan Penulis Negeri SEmbilan (PEN) bersama suami dan anak-anak.

Kebetulan pula di rumah saya tempat pengantin lelaki berangguh (rumah persinggahan pengantin lelaki sebelum pergi ke rumah pengantin perempuan).

Muhamad Zakir dan keluarganya datang ke rumah saya bersama Prof. Dr Irwan dan Hasimah. Kerabat orang besar Kedah dan pengasas esastera.com itu sama-sama duduk bersila di atas lantai sambil menjamah apa yang mampu kami hidangkan.

Saya dan keluarga mengucapkan Selamat pengantin baru kepada Long Muhd Zakir dan Syarifah Salha. Semoga hidup bahagia hingga ke akhir hayat. Saya yakin keduanya akan terus aktif menulis kerana mendapat pasangan yang sama-sama meminati bidang penulisan.

Kami juga mengucapkan terima kasih kepada Prof. Dr Irwan dan Cikgu Hasimah kerana sudi berkunjung ke rumah saya.


Kalau ada sumur di ladang
Boleh kita menumpang mandi
kalau ada masa terluang
Sudi-sudilah berkunjung lagi.

0 ulasan: