Selasa, Julai 25, 2006

BERBENGKEL DI AIR KEROH


Pada 21-23 Julai yang lalu bertempat di Puteri Resort Air Keroh Melaka berlansung bengkel penulisan novel sejarah Johor. Bengkel ini ada kaitannya dengan sayembara penulisan novel sejarah Johor yang akan diadakan pada tahun 2007.
Seronok juga dapat menyertainya kerana selain dapat maklumat mengenai sejarah Johor dan mengetahui cara penulisan novel sejarah seperti yang dikehendaki oleh pihak penganjur, dapat bertemu dengan ramai penulis. Antaranya Puan Ainon Mohd, Abdul Hamid Jemain, Fadh Razy, Zaid Aktar, Saadiah Ibrahim. Amaruszati, Muhamad Kasim Muhamad, Zulkarnain Ithnin. Sekadar menyebut beberapa nama.

Para penceramahnya Prof Dr Abdullah Zakaria Ghazali, Encik Mohd Saleeh Rahamad, Prof Madya Dr Rosnah Baharudin, Tuan Haji Hamzah Hamdani dan Prof Madya Datuk Zainal Abidin Borhan.Dalam sesi forum pula ialah Arenawati, Talib Samat dan Faisal Tehrani.

Seramai 48 peserta yang hadir dari pelbagai negeri.

Nisah Haron ada menjual buku-buku termasuk karya pemenang Hadiah Satera Utusan 2005. seronok juga bila ada kawan-kawan yang beli novel BERARAKLAH AWAN PILU kemudian minta saya tandatangan pada novel tersebut.

Kata Nisah Haron ayahnya menangis bila membaca novel tersebut.

Seperti biasa. Balik dari bengkel atau kursus semangat menulis berkobar-kobar. Semoga semangat itu tak kunjung padam. InsyaAllah.

0 ulasan: