Rabu, November 23, 2005

BERITA GEMBIRA DI BULAN SYAWAL

Saya dimaklumkan oleh Puan Ainon Mohd, 3 buah novel kisah pahlawan Islam yang saya tulis diterbit dan dibuat pelancarannya pada awal tahun 2006. Alhamdulillah. Berita itu amat mengembirakan hati saya.

Kemudian saya dimaklumkan oleh puan Nisah Haron, saya salah seorang pemenang Hadiah Sastera Negeri Sembilan. Majlis tersebut telah diadakan pada 18hb dan saya memenangi hadiah untuk kategori eceran cerpen dan esei.

Berita gembira datang lagi. Kali ini saya menerima panggilan telefon daripada Puan Hajijah, DBP Sarawak, mengatakan saya memenangi sayembara Novel dan Cerpen. Majlis penyampaian hadiah akan diadakan pada 2hb Disember 2005 di Kucing. Kerana terlalu gembira saya mengajak isteri dan anak-anak turut serta ke majlis tersebut dan tiket kapal terbang sudah pun ditempah. Hehe

Anak saya yang sulung mengatakan telah bertemu dengan gadis pilihan hatinya dan meminta kami merisik kabar. Petang semalam, dalam hujan lebat kami ke Seri Kembangan berkunjung ke rumah bakal keluarga dan Alhamdulillah kedatangan kami disambut dengan baik.

Inilah berita-berita gembira yang saya terima sepanjang bulan Syawal ini. Apa lagi yang harus saya lakukan selain sujud syukur dan berkongsi kegembiraan ini dengan saudara mara dan sahabat yang jauh dan dekat.

0 ulasan: