Rabu, Ogos 17, 2005

MASUK KEM KHIDMAT NEGARA

Malam tadi (16/8) bertempat di Kem Rachado Bay Tanjung Tuan Port Dickson telah berlansung MALAM CITRA PUISI sempena Program Penghayatan Sastera Dan Budaya Anjuran Dewan Bahasa Dan Pustaka & Jabatan Latihan Khidmat Negara.

Sempena majlis itu diadakan Persembahan program penghayatan sastera dan budaya oleh para pelatih di kem tersebut dan persembahan mereka telah dipertandingkan.

Seronok juga melihat Wira dan Wirawati Melayu, Cina dan India membaca puisi, menari tarian melayu dan menyanyikan lagu tradisional melayu.

Turut hadir di majlis itu Timbalan Komandan (Latihan) Mej (B) Rajasaikaran A/L Naguran, Ketua Fasilitator Muhammad Yunus bin Ibrahim dan tenaga-tenaga perngajar.

Saya turut dijemput naik ke pentas. Puan Nisah Haron, Fasilitator Program Penghayatan Sastera Dan Budaya di kem tersebut memperkenalkan saya sebagai salah seorang tokoh Sasterawan di Negeri Sembilan.

Saya sempat menceritakan secara rengkas penglibatan saya di bidang penulisan dan turut membacakan puisi NEGERI BERADAT INI yang memenangi Sayembara Puisi Negeri Sembilan.

Majlis tamat jam 11.30 malam. Pihak penganjur mempelawa jika saya hendak bermalam di kem tersebut. Tetapi saya lebih suka pulang dan sampai ke rumah jam 2.30 pagi.

0 ulasan: