Rabu, Julai 20, 2005

JIKA MEKAH DISERANG


Tom Tancredo, anggota Kongres dari parti Republikan Colorado mencadangkan supaya Amerika menyerang Mekah dengan senjata nuklear jika pejuang berani mati Islam menyerang AS.

Kenyataannya itu dibuat semasa ditemuramah dalam satu rancangan tv Campbell Show di Florida, Jumat 15/7. Namun beliau mengatakan itu Cuma cadangannya sahaja.

Sebenarnya cadangan untuk menghancurkan tanah suci umat Islam bukan pertama kali dilakukan. Pada 8 Disember 2002, seorang pegawai tertinggi Israel pernah mencadangkan kepada pemerintah Israel supaya menghancurkan Mekah dan Madinah jika Israel diserang oleh negara-negara Arab atau pejuang berani mati Islam.
Rich Lowry, ketua pengarang National Review Online, pada mac 2002 juga pernah mengusulkan Amerika menyerang Mekah dengan senjata nuklear.
Tidak mustahil perkara itu akan menjadi kenyataan malah Amerika mampu melakukannya kerana mereka mempunyai senjata yang canggih dan buat masa sekarang tidak ada negara Islam yang mampu menandingi kecanggihan senjata pemusnah AS.
Jika itu terjadi kita Cuma berharap akan berulang peristiwa tentera bergajah seperti yang difirmankan oleh Allah SWT dalam al Quran. Ketika ditanya kepada Abdul Mutalib apa yang akan mereka lakukan apabila tentera Abrahah datang menyerang Mekah?. Dia menjawab, kami akan berlindung dibalik-balik bukit. Kaabah itu rumah Allah. Dia yang akan menjaganya.
Dan akhirnya tentera Abrahah dihancurkan oleh burung layang-layang yang dihantar oleh Allah SWT.
Pada masa sekarang sekiranya Amerika menyerang Mekah atau Madinah akan lebih ramai pengebom berani mati bersedia untuk menghancurkan tentera Amerika. Semoga apa yang berlaku di Iraq menjadi pengajaran kepada AS.

0 ulasan: