Khamis, Jun 02, 2005

MENITI USIA EMAS


Hari ini 2hb Jun, adalah hari jadiku. Bermakna telah bertambah setahun lagi usia ini. Dalam mengharungi kehidupan sehari-hari terasa begitu cepat masa berlalu.

Semasa kerja makan gaji dulu rutin kehidupan mesti berada di tempat kerja dari pagi hingga ke petang. Ada kalanya hingga larut malam. Pada hari-hari cuti atau kelepasan am barulah seharian bersama keluarga.

Tetapi kini bila bekerja sendiri maka sendiri yang menguruskan jadual aktiviti seharian. Namun masa yang berlalu terasa begitu cepat.

Bila melihat anak-anak yang sudah meningkat remaja dan isteri yang telah semakin berusia barulah sedar diri ini telah menjadi warga emas. Apa lagi yang hendak dicari dalam usia begini?.

Ketika berusia 20an ingin berjaya dalam kerjaya. Pada usia 30an ingin mempunyai sebuah keluarga bahagia. Di usia 40an ingin melihat anak-anak berjaya dalam pelajaran. Di usia 50an?.

Pada usia begini yang penting ialah kesihatan. Kalau badan sihat banyak perkara yang boleh dilakukan Baik untuk dunia ataupun akhirat.

Aku berdoa, semoga berkekalan kesihatan, bertambah keimanan, bertambah amal ibadat, bertambah rezeki yang halal dan bertambah kasih sayang.hehe.


0 ulasan: