Ahad, Mei 15, 2005

PERTEMUAN

Langit nan cerah
Pertemuan yang mesra
Restoran Tupai


Pertemuan pertama meninggalkan kesan di hati kita. Tambahan pula kalau pertemuan itu dalam suasana baik dan mesra.

Hari sabtu, bertempat di Restoran Tupai yang terletak tidak jauh dari Dewan Bahasa dan Pustaka, saya bertemu dengan Ep, Zareda, Bakhtiar, Zino bersama isterinya, Melor bersama suami dan anak lelakinya.

Sebelum itu sudah beberapa kali saya ingin bertemua dengan mereka tetapi ada sahaja halangannya. Rupanya pertemuan yang tidak dirancang itu menjadi kenyataan. Saya sampai agak terlewat dari yang dijanjikan kerana menyangka restoran tupai terletak di The Mall. Rupanya tidak jauh dari DBP. Berpeluh juga mencarinya baru jumpa.

Kami 9 orang duduk semeja berbual sambil menjamu selera. Ep, Zino dan suami Melor banyak cerita. hehe. Walaupun pertama kali bertemu tetapi sudah rasa mesra.

Zino rupanya orang Rembau tetapi bila saya bertanya sambil berseloroh dia mengaku orang Kedah..hehe.

Bakhtiar pula kata Ep baru balik dari Korea. Dia ada kerja sambilan iaitu membuat roti. Katanya, sudah pandai membuat 6 jenis roti. Semoga dia berjaya dalam bidang yang diminatinya.
Sebelum balik Bahtiar beri kami roti dan pagi ini saya bersarapan "Roti Bahtiar". Sedap dan menyelerakan.

Zareda dan Melor tak banyak cerita. Sesekali dia memandang muka saya. Agaknya dalam hati dia berbisik, ini rupanya pak latip yang selalu mengusik saya dengan kata-kata. Hehe.

Terima kasih kepada EP yang belanja kami makan. Semoga Allah swt membalas budi baiknya. Amin.

0 ulasan: