Khamis, Disember 09, 2004

ANUGERAH SASTERAWAN NEGERI 2004

ANUGERAH SASTERAWAN NEGERI 2004

Malam ini 9hb Disember 2004, bertempat di Hotel Royal Adelphi, Seremban, pada jam 8.00 malam akan berlansung Majlis Anugerah Ilmuan dan Sasterawan Negeri Sembilan 2004. Majlis tersebut akan disempurnakan oleh Y.A.B Dato’ Seri Utama Haji Mohamad bin Hasan Menteri Besar Negeri Sembilan Darul Khusus.

Selain penyampaian Hadiah Anugerah Penulis Remaja 2004 akan disampaikan juga Hadiah Pertandingan Perpustakaan Keluarga, Hadiah Anugerah Pusat Sumber Cemerlang dan Hadiah Anugerah NILAM 2004.

Majlis ini besar artinya bagi para penulis Negeri Sembilan kerana inilah pertama kali majlis seperti itu diadakan. Menurut Puan Mahaya Yassin, Setiausaha Persatuan Penulis Negeri Sembilan, PEN telah lama memperjuangkan anugerah seperti itu kepada para penulis.

Menurut Puan Mahaya lagi, seramai 50 orang penulis di Negeri Sembilan telah dikenal pasti. Dari jumlah tersebut 10 nama-nama mereka telah dicalunkan untuk menerima anugerah tersebut. Dari jumlah itu hanya 5 orang sahaja yang terpilih untuk menerimanya.

Nama-nama mereka hanya akan diumumkan pada malam ini. Orang ramai dijemput hadir.

..

0 ulasan: